diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Gick i trrraaappp

Publicerad 2019-01-28 07:23:00 i Allmänt,

På väg ned 2 trappsteg från övervåning försvann höger ben med vikt fotled och jag flög framåt i första väggen med handen utsträckt mot väggen där axel och skuldra donkades i i hög kraft. Tog kurvan med axeln och avslutade med att dunka in i nästa vägg med stopp av vrider huvud och bröstkorg. Ansiktet gled hårt mot vävtapeten och jag tappade andan. Glasögonen knöcklades ihop och bågen gjorde hål vid mitt ögonbryn/ögonlock.
Ambulans blev det då maken ringde efter sådan. 50 minuter tog det innan de kom! men FÖRST innan någon fick flytta mig, fick de pumpa in morfin i mitt blodomlopp. Faan vilken smärta. Saga,Katarina,Jonas och Kenny fanns i huset med mig. Det blev en lång dag med röntgen av axel, överarm,armbåge,nederarm,handled och hand.
Jag kan ej vrida på armen så bilderna blev ej bra så jag fick en ct. Röntgen också. Kl. 23 var jag färdig gipsad
Idag är jag blåslagen på HELA kroppen. Blåmärken,svullnader och skrapsår. Armen har ej skellettskador utan det är många bristningar i senor och muskler. Skall på återbesök om 1 vecka. Då skall de "kompramentera" min arm och axel för att se om nått har gått av. De kan ej vålda med armen då jag ej kan lyfta , röra den OCH ingen annan får göra det utan att jag näst intill skrek (=läs snorgrät) trotts att jag hade Mandos morfin.
Så nu är jag rejält handikappad. Plastgipsad i 90graders vinkel av högerarm. (Jag är högerhänt) Men nu har jag duschat kropp,satt på mig klänning, jagat..nej brett macka va det jag gjorde...bryggt kaffe mm.. själv. .mycket kommer jag behöva hjälp med. Som strumpor, tvätta hår, sätta på skor mm.. men städning får jag imorgon av firma och skottning med traktorn får svärfar sköta. Jag kan ej köra bil.... tråkigt kommer jag alltså ha denna vecka. Jag som skall operas om 8 dagar. Jäkla diagnosingela! Det räcker nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela