diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Febra'nn

Publicerad 2019-01-26 05:58:00 i Allmänt,

Igår hade febern höjts till 38° i min kropp. Jag tröck undan gradantalet med hjälp av paracetamol men ändå känner man sig mosig. Det är som sagt reumatismen som spökar tror jag. Jag har ju inga andra symtom ,likt förkylning eller så. Jag lekte med Saga några timmar.Då hon var ledig halva dagen pga. Tandläkarbesök, slagit sin mun på dagis. Mest vilade vi. För hon tog en sömnlur på två timmar. Mys jäntan. Som när hon vaknar til: l känner om man ligger där,klappar mej mjukt på kinden sedan lägger sin lilla 1års arm runt min hals och snusar i sin djupa sömn. Vilken känsla! Älskar småmänniskor!
Jag vilade nog för mycket igår (sov t.o.m 1 timme) så i natt har jag fått ligga vaken då och då och vaknade klockan. 4.45 pigg för dagen. Blir så om man somnat på dag, även om man haft feber. Helgen har kommit igen. Inte för att det gör någon större skillnad i mitt liv. Vardag / helg = same same. Jag är ju alltid "ledig". Det förstås....Vi äter väl lite lyxigare och ibland kan jag ta en öl för att jag tycker det är gott, men oftast inge mer. Tiden med party,dans och hopp är förbi. Jag mår för dåligt i kroppen. Vi ska väl hjälpas åt att sanera vissa rum i helgen, det är helgens partyplaner...om febern ger med sig och jag kan röra lemmar utan att skrika ....då måste maken sanera själv. Jag är ju trots allt sjukpensionär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela