diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Drömmen omförvandlades

Publicerad 2018-09-11 06:18:00 i Allmänt,

Har längtat och suktat efter billiga solresor. Jag kollar resmål: hur långt är det till badstrand? Är stranden gjord av grus , sten eller "donkgrus"(mitt namn på storsten) Jag håller koll på flygpriser och drömmer mig bort till härliga frukostar på bra hotell mm... Men nu har höstens drömmar omförhandlas. Mycket pga. Min mans arbete. Han är president...nej fel..stadshuvud...nej enda hjärnkirurgen i Sverige...eller var det tankbilschaufför.... ja ja något livsviktigt jobb är det iallafall så vi kan ej vara ledig en vecka. Så igår beställde jag en ny tvrumsoffa. Pengar som jag inte hat (utan min man) måste ju rulla...hihihi... (jodå skojar bara. Allt hans är mitt och allt mitt är mitt) Jag har även börjat skissa på hur våra gästrum skall renoveras om, göra en walkincloset , köpa gästsängar idyll. Det är så kul att få drömma. Det blir ju så enkelt då allt finns att söka från sin smartphone. Filmer, info, bilder, mått, priser, färger, storlekar, känsla allt kan man se på sin telefon från sänghalmen. Det är så lätt att drömma då. Idag skall jag passa två bebisar . Mamman och hennes vän skall riva tapet och kanske börja måla tak,lister i mammans hus, medans vi kan leka och äta (iallafall ena bebisen,det andra ammas) i lekrum /tvrum. Jag skall bara äta frukost och röja lite på bänkar och sängar innan jag åker dit. -ja, det förstås måste kroppen mjuknar upp av rörelse och mediciner först. Annars blir leken smärtsam och det är en mardröm det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela