diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Vet ni va...a?

Publicerad 2018-05-01 06:12:04 i Allmänt,

Vet ni va...jag hatar cancer. Det är inte kul att ha eller uppleva eller att ha någon nära sig som är drabbad. Jag som drabbad är tacksam för att medicinen funkar på mig men det är inte en dans på rosor! Biverkningar är hemska! I natt har det varit en hemskt smärtsam natt. Allt skellet i kroppen har värkt. Jag har även haft tryck över bröstet (revben och skulderben vill liksom krama mig) Tror faan kml-diagnosen i mig vill vända sig ut å in på kroppen. Läser på fb. Grupper om likasinnade. Många lever väldigt lite. Med lite menar jag; De sjuka är säng eller fotölj-loggande ( många av dem). Smärtan gör så man helst ej vill röra sig men jag har nog fördel av att fått vara på rehab och fått "lära mig leva med smärta" . Vissa dagar orkar inte jag heller peppa mig själv . Dessa dagar faller jag också ned i soffgropen.i ömkam "låt mig va" Det som är underligt är ju att folk inte fattar att cancer är rena rama "skit-pest-faanskapeet". Läste nyss om en kml-drabbad som; - jag mår så dåligt av medicinerna som läkaren ordinerat. SÅ Jag har plockat bort den och mår så mycket bättre. Jag äter nu endast grönsaker med mycket antioxidanter. Jag tror att detta hjälpt? Då svarar en smart annan drabbad: -bra att du äter nyttigt men KML är en gensjukdom. Du kommer att dö. Jag var tvungen att gilla kommentarer. Hur jävla dum i huvudet är folk om de tror mat kan bota cancer?? Då skulle väl all forskning på mediciner vara onödiga!? Ge dem bara ett knippe morötter uppblött i mirakelolja? Vips.....leukemin är väck. Vilka dumma käppskallar det finns. Såklart är det bra med bra kosthållning men det botar ej cancer. Så jag pepprar mig hellre med medicinen som värker mig ut å in än dör av knaprandet på en selleri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela