diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Solo på loppis

Publicerad 2018-07-08 23:02:00 i Allmänt,

Satt mig ner vid köksbordet och skrev ned loppisannonser jag var intresserad av. Lade upp en vägrutt och drog iväg. Alldeles själv med vår skåpbil. Jag ville peppa mig själv med att se folk och förlusta mig med något jag gillar. Det blev några bra timmar. Inte mycket köpt men det är kul ändå. Bara att slippa vara hemma OCH ha ansvar för hund är kul tycker jag. När jag kom hem hade vi besök och vi fikade jordgubbar och glass i 30° värme på altanen. Sedan fick jag hjälp av barnbarnet att plantera om lite köpta blommor och sedan fick vi ett ryck och skurade brokvisten golv och räcken. Han är otroligt duktig att jobba den lille 3 åringen
Sedan lagade jag till chiliconcarne. Efter middagen blev det vila vid teve några timmar men sedan fick jag ett ryck för att moppade (olja) på brokvistgolvet. Det räckte ej till trappsteg så imorgon skall jag köpa lite till. Så nu är 80kvm altan och 10 kvm brokvist inoljade. Känns så bra att jag orkat göra någon nytta i mellanåt. Sådär ja' Nu är humöret lite bättre en deppigheten jag jäklades med i morse Jag tror faktiskt att jag skulle ha det bättre utan hund. Då skulle jag kunna göra precis som jag vill varje dag UTAN att be folk om "lov" att åka bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela