diagnosingela.blogg.se

Hur Àr det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Hett hett hettđŸŽ¶đŸŽ¶

Publicerad 2018-07-20 08:22:35 i AllmÀnt,

Försöker göra korsdrag pĂ„ övervĂ„ningen med dörrar pĂ„ glĂ€nt sĂ„ det skuggar norrlandnattsol. Olidligt hett nu. Jag brukar Ă€lska vĂ€rme men Ă€ven jag fĂ„r svĂ„rt att sova nu. Vi har fĂ„tt lĂ„na en liten bordsflĂ€kt och den snurrar sĂ„ lĂ€nge innan motorn mĂ„ste vila . Jag somnade till och frĂ„n men kroppen svalkande sig ej sĂ„ inte förrĂ€n vid kl 3.30 somnade jag som bĂ€st nĂ€r natten svalkar sig lite. I gĂ„r morse luktade det brandrök. Jag blev jĂ€tterĂ€dd och hoppade upp ur sĂ€ngen. Det Ă€r skogsbrĂ€nder hĂ€r och dĂ€r i nĂ€rliggande landskap . Vi fĂ„r ta del av pytte lite av deras hemska upplevelse. IgĂ„r börjar det brann i nĂ€r- kommunen. Åskan som slagit ned i den fnösketorra mĂ€rken. Usch! Nu vill vi ALLA ha regn! Detta Ă€r inte normalt i Sverige. Flera veckor med medelhavsvĂ€rme. Jordbruksmarkerna Ă€r förstörda , ser vi lekmĂ€n pĂ„ dessa ser det ut som just i Medelhavet. Gult grĂ€s, jord och damm. Jag har försökt vara i skugga sĂ„ mycket som möjligt dĂ„ jag som leukemidrabbad OCH Ă€tande av kortison absolut ej skall vara i solen. Det Ă€r svĂ„rt kan jag lova. Inomhus vill man ju ej vara hela tiden. Idag kanske vi Ă„ker till nĂ„gon strand igen. Hoppas maken kan sluta tidigare sĂ„ vi kan mysa tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela