diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Hemesterdag

Publicerad 2018-07-13 09:58:14 i Allmänt,

Tänk att kunna strosa se och äta i sin hemstad. Vi hade "hemester" dag jag och sonens Sambo och lilltösen igår. Vi åt först lunch på "trucker-ställe" med maken. Sedan åkte vi in till stan och parkerade på fel sida stan( om shoppinggatan) Allt för att vi skulle se på annat än bara de vanliga ställena. Promenera med skelletsmärtor och Si-led som vill gå av kändes. Det går bättre då jag får luta mig mot barnvagnen som stöd. Sakta mål och många provhytten, fik och även middag på Cantona. Vi passade på att utnyttja resturanchansen app. (Ät 2 betala för 1 =89kr) Det blev dyrare för drycken och kaffe än för maten. Sjukt dyr dryck. Och jag gillar inte heller "apparatkaffe" Det smakar ej kaffe och luktar ej kaffe=tyvärr. Men vi njöt och skrattade åt Saga 8månader som skall vinka till alla och tjattra bebissnack i hög , glad volym. Jag handlade en morgonrock på Rea. 125kr (70%rabatt) Och lite glittriga serverings-attrialler . Jag klämde och kände mest och var smakråd åt lillmorsan som shoppade fina kläder. Tänk vad bra man kan få ha det. Ingen tid att passa. Inga åtaganden som stör. Kunna få ta allt i sin egen takt utan känna press. Jag gillar verkligen om att känna mig "fri" Tack svärisar som orkar passa hunden min! Då får jag hemester hemifrån utan press. Tack. Jag kunde knappt gå när jag kom hem pga. Smärta. Men det sliter jag i! Jag Tycker ju om ju om att "få vara borta från mitt hushålle ibland. Kvällen och natten blev sämre för min man: HAN HAR FÅTT MAGSJUKA delux! Blä! Så nu är vi i Karantän hemma några dagar i ensamhet. Hoppas bara jag slipper spyan å skiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela