diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Helgen över

Publicerad 2018-07-30 06:37:00 i Allmänt,

Vad tiden springer iväg ibland. Det jag menar är att vissa dagar försvinner fortare än andra. I helgen har vi mest gjort ingenting. Visst har vi hunnit med dagsutflykt med bilen där god lunch åts med några släktingar men annars har jag bara varit hemma.
Maken åkte på konsert med artist jag ej är fan av. Så jag var hemma och sydde om kläder , städa, tvätta och kollade på några serier jag gillar på tv. Tiden flög ändå iväg fort så kvällen kom snabbt och Glivec tabletten skulle sväljas. Jag tar nu även 1 Ipren &1 tradolan samtidigt. Skelettsmärtor skall lindras då sa Lilla doktorn. Jag tror den gjort det, lite. Det är svårt att säga pga. Att jag kallsvettades jättemycket 1 timme efter tablettintag. Vet ej om det är en biverkan eller vädret vi har, men jag tror på biverkan. Jag svettades likadant som jag gjorde på nätterna INNAN leukemin uppmärksammats. Jag spydde oxå igen å igen på lördagskvällen. Rutinen jäckades av ett kvällsbesök så jag blev rörlig. Just rörlighet är skitjobbigt för illamående leukemitablettsväljare. Därför planerar jag alltid att "vara själv" när jag skall ta dagsdosen . Just för att slippa spy. Det är tråkigt att ej kunna vara spontan. Men så är livet för mig då jag svalt tablett. Så spontan med planering och förvarning är bäst. Då kan jag ju vänta med intag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela