diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Väderomslag slår ut

Publicerad 2018-01-14 12:44:00 i Allmänt,

Idag blev det väderomslag från att haft från -25° till -5 grader. Min reumatiska kropp slår bakut av just väderomslag lederna på alla vikbara delar på min kropp stelnar och sväller och gör ont ( på skala 0-10 gör det ont 7 idag) Det blir att jag sover väldigt lite och oroligt då alla leder fastnar i konstiga ställningar och jag får bända och slå och gnugga på knän, höfter, handleder och armbågar för att kunna röra mig. Ländrygg och bäckenbenet värker också jättemycket så jag känner att jag vill skrika när jag skall gå. Jag fixar ändå i huset med tvätt, mat och disk och städ och jag har även varit ute för att vi skulle få in vedsäckar till pannrummet. De 1 1/2 kubik stora säckarna skall skottas fram ur meterhöga snön och isblock och sedan placeras in i pannrummet. Det mesta kraft jobben görs såklart med hjälp av traktor men ändå måste man använda kroppenskraft (som jag ej har) Det gör ont så jag vill skrika av alla moment men det är ingen idé att beklaga sig högt så jag går bredbent , stelbent och haltande. Tänk vad bra folk kan ha det av att aldrig (eller ibland) få känna smärta bara. Jag skulle vilja byta med dessa människor...o. som bara för en dag av ombyte

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela