diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Snön begraver

Publicerad 2018-01-17 15:45:00 i Allmänt,

Snön har vräkt ned och yrt runt så nu är vissa fönster i huset igenspacklat med snö. Jag bor mitt i Sverige men sörlänningar kallar Sundsvall ändå Norrland och jag är less nu på norrländska vintern. Visst är snö bättre än is och regn men nu tycker jag det räcker. Jag har stuckit ut mitt huvud tre gånger idag för att bulldogen kan springa ut själv och göra sina behov. Det är det enda jag tycker jag behöver idag av utevistelse. Har istället latat mig och sytt lite på maskinen. Men mest har jag latat mig. Haft kaffebesök av min gudson en timme så jag har fått lite sällskap idag. Jag känner mig loj i humöret och fick för mig att baka köttfärspaj med brieost i. Det kan man väl då unna sig en sådan här trist dag. Fast egentligen ska jag inte klaga då mitt liv tillåter att heldags lata mig och slippa yra runt i vinterlandet. Denna dag har jag verkligen längtat och dagdrömt mig bort till kommande utomlandsresa. Att få längta till att resa är även det en härlig känsla. Man liksom förlänger njutningen på så sett. Nu skall jag plocka ut pajen och klicka på en cremefraich klick på grönsalladen och äta allt gott framför teven i vardagsrummet. Det är härligt att få ha latdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela