diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Ja jag vet men ändå inte

Publicerad 2017-12-04 11:27:52 i Allmänt,

Jag har ont. Jag vet. Jag är ju sjukpensionär för just att jag har ont det vet jag, men ändå blir jag frustrerad av smärtan. I helgen har barn och barnbarn avlöst varandra i vårt hus. Vissa har sovit över och vissa har varit på besök då och då . Det är tur att de vet att jag har ont . Jag skulle så gärna vilja vara utan smärta så jag kunde göra mer saker. Exempelvis åka pulka och plumsa i snö eller orka adventsbaka. Men jag kan inte. Det gör alldeles för ont sådå gör jag sånt jag kan. Jag pysslade lite med treåringen. Han tycker om att klippa med riktig sax. Lite blod från mormorn kletaades på tomten som gjordes (Blev en tomte med bajskorv bak...såklart;) blod det är sånt som kan hända vid pyssel. Sår syns ju men inte skelletsmärta eller värken i handlederna och fingrarna. Jag skulle idag klippa sönder några tshirts som skall få komma till garage och användas som trasor. Det var en ren pina! Just att använda fingrarna och handleden gjorde så himlans ont.Jag försökte då klippa med vänster...men det blev närapå blodutgjutelse då.... så jag med vila med och klippte ändå. Tummen hettar nu som eld och svullnad är värre. Av att klippa!! *duk Jag har massa planer på att sy, olika saker. Tyg är inköpt men högra foten går ej att vika så just att trampa på pedal är omöjligt. ~Ja jag vet....jag är sjukpensionär för att jag har ont.... Men ändå... Jag är frustrerad av att vilja men inte kunna. Men mest frustrerad blir jag av att jag ej orkar lida. Den förr kbt jag gjort för att stå ut med smärta försöker jag återuppleva i tankarna . Det lindrar lite i deppighet syfte. Idag har jag levt i intervaller. Dvs. Jag duscha-åt frukost- VILA- plocka i och ur diskmaskin-VILA-hängde tvätt och plock i ny och vek de torra kläderna-VILA-plockade in kläder i garderober och tog bort sängkläder i alla gäst sängar-VILA.... Så skall jag leva....MEN HUA SÅ TRÅKIGT! Jag vill göra...alltså tankar vill men inte kropp. Imorgon skall jag ringa nån läkare för råd...vem jag ska ringa vet jag inte än... hematolog, reumatolog eller vårdcentral... vet inte...men nån ska jag ringa ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela