diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

UK cml insläppt på fb.

Publicerad 2017-08-21 09:24:55 i Allmänt,

Jag har nu gått med i en KML grupp i Storbritannien.  De är lite mer lik vårt Svenska synsätt på livet och sjukvård än de Amerikanskagrupperna jag varit med i något år.


Sjukvårdspolitiken är ju otroligt olika i varje land och det är nyttigt att läsa på och förstå andras syn på hur saker ska skötas och hur saker är.

Det är såklart väldigt likt i biverkningar av våra leukemimediciner men ändå är det skönt för mig som drabbad att se att det finns andra som har likadant som mig.

Den här jäkla skellet och muskel värken är väldigt lik den jag känner jämt.
Jag har även stött på inlägg där konstig viktökning är vanlig.

Jag har ju gått upp i vikt runt hals och på buk på ett sätt jag aldrig haft förr. Såklart vet jag att jag är vanligt fet men ändå är denna svullnad helt annan . Jag äter inte alls annorlunda nu än förra året. Jag äter t.o.m bättre nu men ändå sväller jag.

Det är skit tråkigt då jag har så ont så jag ej klarar långa promenader och dans är utesluten sysselsättning sedan några år tillbaks.

Så jag får lära mig acceptera och glädjas åt att leva. Alternativet är inget jag skulle vilja. 

Så ont och svullnad är pris jag kan ta. 
Som många andra som mig runt om i världen med kronisk myeloisk leukemi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela