diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

tandläkarundersökning o Sushi

Publicerad 2016-03-30 14:13:15 i

Årets besök hos tandläkaren= 330 kronor

Det är bra att det inte behöver kosta något mer för mig. Jag får resterande kostnader betalt av försäkringskassan.
Detta pga. Att jag har Beschtrew  och Leukemi.

Medicinerna jag tar kan göra muntorrhet och därav kan jag lättare få tandproblem eller tandlossning. 

Jag har ej haft hål sedan jag var 18 år och likadant iår. Inga hål.
Endast tandsten på 2 tänder( längst in ) sedan inga problem.

Känns skönt att bli så ren i munnen. 
Och detta för en billig peng.
Det känns också skönt.

Jag hoppade fram med mina kryckor i staden och passade på att äta sushi med vän innan tandläkare besöket.

Jag har väldigt ont i skelettet även idag och mitt humör blir därav lite lojt.

Jag gillar inte att måste vara trevlig med folk sådana här smärtdagar MEN att få träffa Monika gör bara gott!
Hon ger underbar vänskaps energi och det kändes bra att få sitta av en stund av dagen.

Efter stadsbesöket  kändes det tvunget  att handla mat till vårt kylskåp=
Kraftansträngning!!

Nu skall soffan få besök av mig i mina mysbyxor och jag skall läsa igenom mina operation kallelse papper.
Skall opereras den 12 April.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela