diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

spiter

Publicerad 2015-05-24 23:15:44 i

Det är svårt att förklara smärta för andra.
Smärta är en av den mest personliga känslor man har.
Just nu:
Mina fotleder bränner och spiter upp lederna mot alla tår.vissa tår känns förstorade innefrån så huden känns för trång 
mina vader har ett skelett som det känns som jag har en vandrande ballong inom sig. Ballongen blåses upp och släpper ut luft så den kan åla sig fram som en larv uppifrån och ned från knäskålen. Vadmuskeln är konstant hård,är som värsta känslan av en träningsvärk efter att gått på tå 5 mil samtidigt som man fått gå bredbent. 

Mina knän är vätskefyllda och har en begynnande inflammation.
Knäleden låser sig både i utsträckt ställning som viket knäställning. 

Det smärtar så jag vill skrika högt när jag ska få dem upplåst. Ofta måste jag hjälpa till och sparka loss låsningen med andra benet.

Bäckenbottenbenet ilvärker konstant  mycket beroende på fraktursprickor jag har av bechtrew och inte känns det bättre av att ha ischias nerver som drar från rumpan och hela låren baktill.

Mellan mina skulderblad har jag som ett grillat äpple som trycker på min ryggrad så det bränns.

Nacken är stel och ovig i rörelser och värker framåt käkarna så mina tänder känns som de är lösa.

Kindbenen värker och jag känner som de är uppblåsta som en hamster så mina ögon trycks ihop.

Sedan har jag mina underarmar som även de har "leukemiskelett " med ballonger  som vandrar och sticker som sockerdricka mellan smärtattackerna som gör fingrarna obrukbara.

Långfinger ringfinger och lillfinger sitter ihop med värkande wipplasch nerverna i  nacken och smärtar konstant och gör händerna handikappade att ta saker.

Sedan slänger jag in min huvudvärk.
den är ibland baktill ibland på sidorna eller som ett spännband över pannan men det finns konstant.

Men jag lever

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela