diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Total slöhelg

Publicerad 2020-03-02 06:55:41 i Allmänt,

Tur man kan skylla på vasaloppet så så den underbara bäddade soffan . Jag har känt mig helt ur kängorna.
Hua vilken magvirus !
Men nu idag skall det väl vända!?
 
Jag vill kunna fortsätta städa huset och se över packningen  inför fredag.
 
På fredag drar vi till "öde"ö
Jag vill så gärna bara längta men jag är orolig för den där'a dödligavirusen som sprider sig över Europa.
Fast skall man vara krass så är procenten större att drabbas och smittas här i Sundsvall än på ödeö. 
 
Vi är ca 11 miljoner personer i HELA Sverige och så många är det i EN stad som drabbats. Vi har nu fall i Göteborg,Stockholm,Uppsala. De är nära om man ser på smittorisken .
Vi åker bil till Arlanda så då slipper vi iallafall tågträngseln.
Men vem vet? Jag kan bli smittad på min hemmaorts-matbutik... Det är skrämmande!
 
Jag tog iallafall (iallafall=magvirus efterdyning) Humirasprutan igår. Jag hoppas kroppen tar emot den med kärlek och vipps gör mig frisk. *ironisk 
 
Fast visst tusan skall jag väl kunna få må lite bättre nu? Är liksom länge sedan jag fick känna mig bra och gla' .
 
Nu i ottan har jag hunnit på mess från sjukstuga hos sonen. En i hans familj är drabbad av magsjukan liksom en i dotterns familj blev drabbad förra veckan.MEN vi hade ej sett varandra på minst 1 vecka innan de blev sjuka så ni ser..... smitta finns på kundvagn,lysknapp,bensinhandtag, spark,stolsrygg....Ja överallt...Så se till att inte slicka på nått 😉
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela