diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Nu är semestern nära

Publicerad 2020-03-04 09:17:50 i Allmänt,

Snart så är allt nedlagt i resväskorna och såklart nedpackade i huller  om buller i olika väskor ,så vi har några kläder om 1 väska skulle komma bort.
 
Jag packar alltid ett ombyte och har badkläder i handbagage. Allt för att ej stå utan sandaler och naken,bar.
 
Jag har gått igenom flygbiljetterna,kostnaderna och sammanställt i en slags semesterkallender,så vi vet vart,hur,när vi skall åka och bo.
 
Vi reser ju allt med egna bokade  flyg både inrikes och mellan olika flygplatser. Vi skall bo på olika hotell .
 
Det är inga billiga resor vi bokat numera. Måste vara 50årsstrecket som gjort att vi bokar det vi vill ha och såklart bokar vi dyrt bara för att min man kan betala min resa ;-) för att vara sjukpensionär är inte fett!
 
Vi flyger i 1aklass , bor absolut ej billigt men bor såklart högst 30 meter från strandkanten på bättre boenden med bekvämligheter. Men absolut inte i stora semesterklossar till hotell där ungar åker rutschkanor eller anställda ropar 
"Tjena tjena" och drar några tragiska svenska fraser precis som vi skulle tycka det vara sååå kul.
 
Vi har funnit ett paradis vi verkligen vill återkomma till.Lungt och fint med bästa kockarna, men jag fattar såklart att de som jobbar /äger dessa ställen vill ha oss betalande gäster där.
De är inte våra vänner men de känner igen oss och gör allt för att vi ska trivas den veckan. Den servicen tjänar de såklart på.
 
Så alltså om 4 dagar sitter jag med tårna i varm sand. Kanske sippar på frozen frech pinapel juice.
 
Tänk vad underbart att inte behöva frysa.
Tänk att slippa bädda sin säng ej handla mat och bara ta dagen som den kommer med min underbare make och bästa vänner.
 
Snart så åker vi! Skall bara finna snorkeln och packa ned kortlekarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela