diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Gruvsam längtan

Publicerad 2020-02-24 07:26:21 i Allmänt,

Jag ska längta -jag skall sukta- jag vill så gärna bara känna vänta/längtamove' . Men jag kan inte. Jag är faktiskt lite rädd. Rädd att bli skannad på flygplats och min Beschtrews-feber visar sig och jag blir stoppad eller jag är rädd för att bli smittad såklart!
 
Ja jag vet...miljarder människor finns å mesta delen av dem insjuknar ej...Men jag är "diagnosingela" hon den där'a Ingela'n blir ju drabbad av så mycket annat med sitt låga imunförsvar.. .
 
Men jag köpte iallafall ett resekit i helgen.
Diskmedel för whiskyglasen och Jonas snarkmaskin med mera och tvättmedel för badkläderna, första dagarnas schampo odyl.
 
Jag gör allt för att gå in i längta -känsla.
 
Idag räknade jag medicintabletter. Måste beställa fler men vissa sorter bla. IMATINIB stada som är Leukemimedicinen får jag ej beställa förrän någon dag innan avfärd, på frikortet. Jag får beställa men då kostar det 3846kronor. Jag skall ringa in till "mitt besökare apotek" för att se hur jag kan göra. De kanske kan beställa hem och boka den till mig? 
Jag beställer annars sådana här burkar för att levererad hem till min postlåda.
 
I helgen såg jag till att få umgås med min fina vän några timmar och sedan få mina Små barnbarns-pojkar på övernattning. Vi hade det jättebra
Jag stekte plättar som en riktig mormor :-)
 
Vi var även ute några timmar på den hemskt isiga tomten
Lillgrabben ramlade och bet igenom sin läpp och skrapade sig rejält. Blödde rikligt ett tag och jag trodde de skulle bli besök på akuten. Det lugnade sig och vi tog beslut (med dottern) att det ej behövdes. Men usch vad jobbigt det är när andra skadas i min närhet. Jag tycker jag är usel just då som barnpassare.
I torsdags gjorde jag Magnetröngen.
Fasta,dricka 1 liter kontratsvätska under 30minuter, vätska in i blodkärl för att "stanna upp tarmrörelser" och sedan kontrast insprutat i blodet.
Undersökningen var över på 45minuter och det som var jobbigast var att ha min "ramlatrappskadase-arm" i en uppåthållande stilla pose' .
Har fortfarande ont i den 4 dagar efteråt. Att inte den blivit bra än! Jäkla trapp!
 
Idag skall jag försöka tvätta 3 fulla tvättkorgar med kläder. Blir så när man har varit låt i hushållssysslor ett tag.
Bara att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela