diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Februari 2020

Publicerad 2020-02-11 03:57:00 i Allmänt,

Fått kallelse till Magnetröntgen med kontratsvätska.
Visste inte att jag skulle få sådan och visste inte Vem som skickat remiss. Vissa får vänta länge på sina besök jag får dem ändå ;-) jag älskar mina läkare!
 
Blev tvungen att läsa journalen på 1177 så jag förstod varför och vem. 
Det var visst medecinkliniken(reumatolog ) med samspråkning  med gastro kirurgläkare.
 
Så de vill nog utreda om jag har crohns lite mer och se fistelvägar och kanske kolla min förstorade lever?
 
Jag vet inte riktigt men om två veckor är den gjord iallafall.
 
Mina dagar består i att ha smärta. Med smärta försöker jag göra saker ändå. Börjat måla tavlor, igen, åker och utför ärenden på butiker (då får jag ju även se folk) städar,passar barn OCH försöker gå så mycket jag kan men usch vad jag har det jobbigt nu.
Värsta skov och höfter och ländrygg fastnar ihop. Likt mina fotleder! Åså...knän,handleder,armbågar,axlar...Ja ALLT.
 
Vi har haft barnbarn på övernattningar några dagar då och då och hunnit åka på lekland,studiebesök i ladugård och lek i pulkbacke mm...
 
Fan vad jag blir less på min kropp då! Ungarna klarar sig och accepterar men det gör ej jag! Känner mig som 86år typ...eller äldre.
 
Att ha Barnen är livets mening.
 
Om en månad ska vi till thailand på semester. Jag gruvar mig faktiskt. 
Det beror på nya virusinfektioner som skördat liv i Kina och spridit sig sakta med några fall här och där i världen.
Det är väl dumt att oroa sig för virus som skördat 900 människor i en stad med 11miljoner folk och ett land med 1 399 746 872 stycken människor.
 
Varför skulle just jag bli smittad?
JO kanske för jag visst får alla sjukdomar jag tänker på typ... och mitt immunförsvar är dåligt pga. TVÅ immunitativa sjukdomar ?!
 
Men som sagt vi skall till Thailand med befolkningsmängd:drygt 65 miljoner invånare.
Ca 70stycken personer är insjuknade i hela Thailand.
 
Men jag är rädd ändå för blir jag smittad kan jag ju dö inom 2 veckor,det är inte skön statistik.
 
Nu är klockan 3.51 en tisdagsnatt eller om 20 minuter är det morgon för min man. Då ringer hans väckarklocka.
 
Mina dagar blir för jäkla långa att fylla om jag måste vara vaken från kl3 på natten! Men så är mitt pensionärsliv. Bara gilla läget. Annan dag sover jag kanske?
 
Tror jag gör frukost nu och sedan slår på en HarryP-film,de brukar jag ju slumra till iallafall.
Får se sedan vad dagen kommer ge mig?
 
Kanske jag ska prata med någon annan än min man och mina barn? Det är inte många jag samtalar med längre. Och det är mitt fel! Jag orkar ej engagera mig (känner mig låg) och vill ju ej störa folk då jag är vaken 😜

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela