diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Huset städat...nu då?

Publicerad 2018-09-12 09:28:45 i Allmänt,

Huset städat rejält. Allt på sin plats och jag sitter och funderar över : Vad ska jag göra idag då? Visst har jag massa saker jag kan göra hemma: stryka, lägga in kläder i garderober, städa skåp, städa skrubb, röja källaren, mm... Men jag orkar inte! Jag vill göra nått men jag måste känna jätte mycket vilja för att orka lida av kroppens smärta efteråt. Igår barnvakt jag lite och storröjde altan hos son och hans käresta.
Fick tokryck och det blev så fint. Jag kunde greja så pga. Att gammelfarmor kom och lekte med barnen. Hon är otroligt pigg som 83åring och hade stenkoll på småttingarna.
Jag gjorde någon paus för mat och sov Times med dem men annars kunde jag röja vidare. Så skoj att göra något när man känner sig nyttig. Jag åkte hem från sonen och fortsatte förbereda möte med jaccuzzidopp i vårt hus. Fixade fika, fyllde jaccuzzin med nytt vatten(vår vedpanna har varit trasig i två veckor och blev lagad klar kl.16....mötet kl 20)
Ljus, äppelkaka och ljusgirlanger och spring mellan källaren påfyllnadskran och pannrum blev några timmars fix. Kl19.45 blev jag klar :-) Så idag blir det nog legitimt att med denna pensionärskropp bara lägga pussel och kanske se någon serie på netF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela