diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Slutet av augusti 2017

Publicerad 2017-08-31 09:01:53 i Allmänt,

Livet rullar på. Medicinerna gör sitt så jag får göra mitt. Jag har senaste tiden svällt fram i halsen som spritt sig under öronen nedåt axlarna. Känns som jag har haft en halsduk gjord i silikon. Bara att ha vika huvudet för att se nedåt här varit svårt då det känns som jag haft en boll tryckt i struphuvudet då. Inget fel på sköldkörteln *lite förstorad med ofarliga små cystor på Jag ringde in till Hematologen i måndags och blev uppringd av den enda osympatiska sköterskan som jobbar där. Kemin mellan oss stämmer inte. En finsktalande baborska med fräsigt hånande uppträdande är ingen man vill få tips av. Hon förstår ej Svenska riktigt och jag fick berätta om o om igen när jag tagit blodprover...ska ta blodprover...hur länge jag haft KML...mm...mm.. Jag blev gråtfärdig tillslut. Här nu fått order om att äta vattendrivande varje dag. Usch!! Gillar ej det! Jag får kramper...men det har jag ju av vätskan oxå så det blir moment 22 Sedan detta med att springa på toa typ...jämt...dricka vatten typ jämt...för att inte lukta pisstant och kalaspuffar Magen är i olag oxå och jag blöder. Det ska bli bra att få besked hur tarmarna mår och när jag ska få operera fisteln. Jag var på magnetröngen (igen) i förrgår. Livet rullar på ändå mellan sjukdombesvär. Jag har tur att både dottern och sonhustru är föräldraledig så jag får kuliga dagar med olika upptåg. Idag skall jag putsa fönster och sedan ha möten i mitt hus. Så dammsugaren skall även få jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela