diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Mormordagar

Publicerad 2016-08-31 19:59:00 i Allmänt,

Att vara mormor är jobbigt ibland men ack så kul. Att vara sjukpensionerande mormor är lite jobbigare än att vara frisk mormor skulle jag tro. Mina leukemi värkande ben och mitt bechtrew värkande höftben och min wipplasch onda nacke och bröstrygg får slit ont i lekarnas land. Men struntar man i allt annat än bara vara barnvakt så orkar man mer. Jag måste såklart laga mat och slänga in en tvätt mm....men det blir lätt kaos på diskbänk o golv. Idag har vi lekt med bilar byggt kojor bakat äkta sockerkaka lagat sandlåda kakor gått på promenad och upptäcksfärd med hundarna lekt jagis gungat sjungit hoppat som pippilångstrum åkt bil varit och lämnat tillbaka skor och bytt storlekar på kläder på affärer varit på apoteket och köpt penicillin ätit glass klippt styvfar lekt med styvmorfar kollat på morbror som körde traktor ätit mat och fikat mellanmål badat balja två gånger tittat på kortfilmer mm..... En äkta dag för en förtidspensionär? Imorgon skall jag vila några timmar..kl 9-1... Liam skall lämnas på dagis.. .så mormorn har kvar energi till mys bus o lek kl 1-19

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela