diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Rutiner

Publicerad 2014-04-22 09:59:35 i Allmänt,

Rutiner för sin dag har oftast alla levande, likaså jag . Stör jag min morgonrutin att äta medecinerna; Tradolan, ondasetron, calciun-zandos, etalpha & riklig frukost o efteråt Glivic OCH därefter vara i orörlig vilande ställning i MINST 1 1/2 timme! Annars blir jag så otroligt illamående! Jag känner av illamåendet ändå varje dag, men det blir 300% värre om jag bryter vila- rutinen. Det är såklart en tidsdödande förmiddag jag får ta så det är tur jag är sjukpensionär! Det som är jobbiga med denna vila-rutin är att jag innan insjuknande med KML hade mest energi och minst kroppsmärta på förmiddagen. Jag tycker att ni andra som intar Glivec för er KML är otroligt duktiga i att orka förvärvsarbeta! Vardagsrutinen finns även för min resterande vaken tid men den utförs i den takt kroppen tillåter för alla smärtosymtom. Jag har lärt mig att "jobba" vila "jobba" i min takt=rutin. Redan som nybliven wipplasch skadad året 1998 började min resa i att få in rutin.Då var det otroligt nyttigt att få hjälp av smärtkliniker för att förstå inse och acceptera "sitt nya liv"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela