diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Firad å firad 50år

Publicerad 2019-05-08 07:23:51 i Allmänt,

Så roligt som sagt att få ses. Mina syskon med respektive bjöd ut mig på helkväll förra helgen. Massa skratt ,god mat och dryck så dagen efter kändes rejält. Ändå klev vi upp tidigt för att maken skulle klyva ved och jag skulle få skjuts till närmaste städ för att köpa ett begagnat förtält till husvagnen jag håller på att renovera. Vi tog en snabblunch på sibylla.
Det är tur då svärdotter och barnbarn kan ställa upp då farmor går sakta som en gammal tant med kropp som verkligen värker och ett huvud som är stort som en medicinboll och dunkar av alla drycker kroppen fick mottaga dagen före.
I veckan som gått var jag mycket med smågossarna då föräldrarna behövde hjälp med passning. Så mysigt och många kramar får överskugga smärtan och tröttheten jag får. Allt går ju ett tag men sedan faller min energi. Jag har som sagt valt själv och peppar min psyke för att orka leverera. När jag kan göra så mår jag bra psykiskt. Det är jätteviktigt när man har kronisk smärta. Att just få välja att orka. Sedan såklart faller man ner i soffgrotta i smärt-ömkan. Men jag själv har då valt detta och har blivit stark inombords av att fått känna mig behövd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela