diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Skäms över smärtan

Publicerad 2019-06-14 05:07:00 i Allmänt,

- nejdå...Det är bättre ... idag - det är väl ett skov - jamen jag städade å strök igår.... 🤔 Jag har kommit på mig själv att ha bortförklaring, näst intill vita lögner för att förklara min kroppsmärta. Jag skäms av inte bli bättre på några dagar. •Typ som förr när jag med led av "bara" wipplaschen. Då var det lättare att förstå ökad smärta eller ihållande smärta. Nu gör det bara förbenat ont. Och jag har inget vettigt svar på andras frågor, utan tror bara: JAG HAR LEUKEMI och biverkningar eller JAG HAR BESCHTREWS med dessa alla symptom. Jag är ALDRIG smärtfri och måste sluta skämmas över detta. Varför måste jag förklara för andra så de skall känna sig bättre tillmods av min värkande haltande kropp? Sluta med det Ingela!
Dessa smårutor i bilden är kopierade ,bara jätte få kommentarer från en facebooksida jag är medlem i. Där läser jag ju dagligen om drabbade som lider som jag , men tar liksom inte in att det är likadant som jag har själv. En förklaring kan vara att jag är rädd att byta leukemi medicin (Och dess biverkningar) till annan sort. Den jag har nu hjälper ju så himlans bra! Jag har ju knappt mätbara leukemivärden så den gör sitt jobb och jag slipper dö av sjukdomen! Det är ju bra! Att ha medicin-alternativen kvar att byta till känns som en trygghet OM eller NÄR min nuvarande medicin slutar fungera pga. att j då jag då uppbyggt residens mot den tabletten. Jag är för ung för att känna att jag vill dö pga. Att medicinen ej hjälper. Många har bytt medicin pga. Smärta och obehag ,men jag vågar som sagt ej. Jag står hellre ut och får leva länge . FAST jag måste sluta skämmas att jag har cancerdiagnos och dess medföljande smärta. Jag måste sluta bortförklara att jag har reumatism och en kropp som växer ihop i kotor och legament. Ingela börja säga: - jag vet inte. - jag har cancer - min kropp är sjuk och skadad - jag har reumatism Så låt mig sitta på medtagen stol utan att skämmas....Jag skulle ju kunna behöva rullstol...skulle jag skämmas då också? =Ja säkert! Jag skäms över att vara dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela