diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Midsommar 2019

Publicerad 2019-06-24 19:19:28 i Allmänt,

Några släktingar och vänner som åt,umgicks,lekte och pratade ,fikade,dansade och åt
Midsommaraftonen gav min kropp hög smärta och låsningar så jag gjorde så lite som möjligt och lät alla andra fixa mer. Det är såklart sjukt-tråkigt att må så men jag klarade ju att vara vaken och med iallafall. På midsommardagen kom pojkarna 2 +4 åringarna hit för övernattning.
Det gick jättebra och det är ju bara att sätta sig och kolla in lekarna,hitta på lekar och ha fantasi så de håller sig sysselsatta och nöjda.
Helgen gav min kropp många KML blåmärken. Det är nästan bra att sådana ploppar fram. Folket runt omkring mej fattar lite bättre att jag mår dåligt =det syns. Likt de med bandage....Det syns. Jag glömde ta Humiran i 14 dagars intervallen så det gick alldeles för många dagar. Bäcken, ryggslut och skulderbladen låser seg ännu mer och blir jätte stela. Feberkänsla i kroppen och gåshud hela tiden. Svullna benhinnor så det blir bullar på mina feta vattenfyllda ben. Tur jag har världens bästa man som finns vid min sida och förstår utan att jag måste säga nått. Även fast jag klagar finns han där. Underbara karl! Andra i min närhet är mer oförstående och jag har märkt att folk tror att leukemin är borta. Det här ju gått så många år och hon lever ju ännu!? Så då är det ju bra,tycks de tro. Låt dem tänka så då. Vissa kommentarer sårar såklart men den som fäller dem ofta mår själv skit av sitt värdelösa liv så jag säger ej emot. Jag har banne mig för bra liv för att ta mot spydiga uttalanden. Jag är lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela