diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Första veckorna har gått

Publicerad 2019-01-10 07:10:00 i Allmänt,

Första veckorna har gått och vi har redan hunnit fira tre födelsedagar. I helgen åkte vi en dagstripp för att fira en 25åring i Östersund. Jag har nu två gamla ungar! -min yngsta är 27 å min äldsta 29år. Ni ser ju själv vad otroligt privilegad jag är som får uppleva livet!Att få leva ,vilken ynnest det är! Jag lever med smärtor i min hemska kropp dag ut och dag in men jag lever. Tack för det! Jag vaknade i ottan idag och klev upp för att fixa lunchlåda åt maken. Idag stekte jag på pannkakor klockan 4.30. Helt normalt? Ja för mig. Jag gillar att känna mig lite arbetsför. Idag har jag inte en plan över dagens göromål. Får väl se vad jag känner och orkar att göra. Ungarna, maken och många av mina vänner jobbar och barnbarnen är på dagis. Det är bara hunden å jag som är hemma. Hade jag haft bättre kropp så hade jag börjat snickra walkin-garderoben. Jag har ej tagit hundra sprutan på många många veckor så jag är mer smärtfylld och stel med inflammationer så jag orkar inte så mycket. Tråkigt men ett måste. Vill få operationsåret läkt och detta läcker mindre om jag tar sprutan och med den döda immunförsvaret. Jag kanske tar en lättsam promenad på shopping galleria. Bara för att röra på mig utan halka och att få se lite folk. Det är bara hunden min som stoppar mig att få göra som jag vill. Jag känner mig låst med att ha denna gamla hund och tanken med att vara hundlös är mer och mer jag känner att jag skall vara. Sorgligt men skönt skulle det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela