diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Midsommarhelg

Publicerad 2018-06-25 08:58:09 i Allmänt,

Jag har mått dåligt hela helgen men ändå grejat och donat lekt och umgåtts med familj och släkt här hemma. Vi har ätit gott och gäster har spelat femkamp i stark blåst. Maken och döttrar har hjälpt till mycket, med allt som måste fixas med folk i huset. Det är jag tacksam över. Jag hatar fråga om hjälp. OCH jag hatar berätta hur jag mår. Ofta är just medlidande jobbigare att uthärda än att må dåligt i det tysta. Det hjälper mej ej att måsta berätta och försöka folk att förstå ( för det kan ingen göra ändå) . Så bästa rådet är: låt mig vara och låt mig göra som jag vill. Det har blåst näst intill stormat i helgen, så vi gjorde långbord inne i huset istället för på altanen på midsommaraftonen. (Som midsommar i Sverige oftast är i verklighet) Jag har ej haft feber sedan 20 juni men fått mer och mer ont av andas. Blir så tungandad av att bara gå upp till övervåningen. Sjukt jobbigt! Mina vanliga krämpor har också varit värre på vissa kroppsdelar. Armar och händer har svält och gjort båge jävulskt ont mellan varven. Knyta skosnören skulle jag inte ha klarat....tur jag har sandaler*fniss Usch vad jag kallsvettas mellan varven. Små pojkarna sov över med mormor och morfar lördag-söndag. Vi fick leka inomhus på söndagen pga. Stormbyarna men söndagen bjöd på härligt väder så 3åringen äntligen kunde springa av sig energi. Jag sprang inte efter kan jag lova. Ingen ork till detta. Så att ha studsmatta, beställning , sandlåda och stor gårdsplan (OCH make som passat honom) har gjort helgen mysig. Igår kändes det som jag ville åka in på akuten. Men usch för söndag på akuten! Så nu har jag ringt vårdcentral och skall få komma dit kl. 11 Lär säkert bli remiss till röntgen på sjukhuset(trodde sjuksyster i telefon,men då har jag ju ändå remiss och slipper vänta på akuten) Jag mår inge bra. Det känner jag. Men om jag är sjuk? Det vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela