diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Hit dit å hit igen

Publicerad 2018-06-21 06:44:00 i Allmänt,

Midsommar inköp var dagens största plan. Små pojkar kom kl 8.30 då mamma skulle till tandis. Vi lekte och åt frukost sedan då hon kom tillbaka trillade Liam och jag köttbullar och gjorde gräddsås till köttbullarna. Jag blev yr och urlakad på energi efter lunch och kände mig tvungen att lägga mig och vila. Jag har känt mig ur form må gå dagar nu. Tungandad, yrslig och värkfylld. Känns jobbigare än vanligt faktiskt och jag blir så less så jag får en släng av depp, det gör mig irriterad och kort i tonen. Orkar liksom inte prata och samtala med största fokus ( känner mig rent av dumihuve') Vi åkte och storhandla jag å döttrar med barn igår. Systembolaget fick även besök där 3 åring kvadda en flaska från Ozou hyllan. Vi packade bilen full. Fick göra vällingpaus med proppad bil men även byta blöja på totalt nedbajsad Saga.
Jag köpte en grill som jag måste lämna tillbaka då den ej passade maken i smaken. Idag skall jag baka, fixa pannacotta, planera midsommarklädsel (både på hus och mig själv) Tina kött, göra marinad å marinera kött, skura altan, och kolla om jag har nån långduk stryken. Sedan skall jag tänka ut lite lekar (laga och bygga dem) Midsommar skall firas imorgon med min familj och syrrans familj. Brunch, mellis, middag med efterrätter och drycker och kaffe. En heldag alltså med skratt, lek, mys och gott i magen. Det behöver jag! Vill skratta. Jag är less på att vara sjuk. Febern har släppt iallafall (Som kommit typ i intervaller i en vecka) Jag är alltså less på att vara jag men alternativet till annat är jag inte intresserad av. Jag lever...Jag lever... Jag vill leva livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela