diagnosingela.blogg.se

Hur Àr det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

đŸŽ”đŸŽ¶slut slut

Publicerad 2018-12-29 11:35:00 i AllmÀnt,

đŸŽ¶đŸŽ”nu Ă€ glada julen slut slut slutđŸŽ¶đŸŽ” NĂ€r maken skulle ut pĂ„ jobbar helgdag sĂ„ kĂ€nde jag fy...vad dammigt vi har. SĂ„ jag börja stĂ€da ...började torka runt tomtar och bockar men kĂ€nde "NĂ€e ,nu Ă„ker ni ut" Bort med gran. Bort med stjĂ€rnor. Ned med gardiner. Och ut med glitter. SĂ„. Nu. Nu Ă€r julen borta, eller nedplockade i kartonger som maken fĂ„r bĂ€ra bort sedan. Jag blev slut pĂ„ fejandet och fick ta micropauser. Har haft konstig huvudvĂ€rk i en vecka nu. Huvudet kĂ€nns som en ballong. Jag Ă€r yr och vinglig. Ringde sköterska pĂ„ hematologen i förrgĂ„r. -Konstigt ,va ordet hon sa som svar. Jag har mĂ€tt mig med vĂ„r hemma blodtrycksmĂ€tare och jag ligger vĂ€ldigt lĂ„gt i trycket. Men inom ramen normalt lĂ„gt. Jag brukar ej ha dĂ„ligt blodtryck. Ska trycka i mig jĂ€rntabletter och magnesium= inte kul! Magen lĂ€r bli hĂ„rd som ett bowlingklot. Pest och kolera...vĂ€lj... Ja jag har valt att skjuta upp Humira sprutan. Jag lĂ€ker sĂ„ dĂ„ligt i operationsĂ„ret . Humirasprutan gör sĂ„ blodkroppar minskar i sitt jobb att lĂ€ka sĂ„. Den tar bort inflammationer men ej infektioner. Det blir ju sĂ„ att kroppen mĂ„r sĂ€mre nu,men vad fasiken ska jag göra dĂ„?? KĂ€nns som jag ej har nĂ„got val? FĂ„r vĂ€l ta fram kryckorna snart dĂ„... Men Ă€n sĂ„ lĂ€nge gĂ„r jag. Otroligt vattenfylld i kroppen men jag gĂ„r och stĂ„r sĂ„ snart skall jag Ă„ka och handla lite mat. Fast före det skall jag till vĂ€nner för att slutplanera vĂ„r framtida utlandsresa. Det blir skoj!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela