diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Mini sjukstuga

Publicerad 2018-12-18 21:32:00 i Allmänt,

Efter en morgon med frukost
lek
sovstund och lunch tog Ebbe och jag en tur till matbutik. En glasspaus
Ute vid bilen med en tjurig unge som jag halvdrog fram så gick papperspåse sönder och matkassen varor spred sig över parkeringen. En grinande unge som inte ville vara fastsatt i bilstol gjorde mej svettig samtidigt som jag kastade in alla varor på golvet i bilen. Jag åkte för att hämta 4 åringen på dagis. Hade tänk leka och kramas men blev ännu svettigare.... Framme på dagis hör jag Liam skrika i gråt. Han hade skurit sig på Lilltån så en flik fladdrade och blödde såklart . Jag hjälpte till att stripe-omplåstra det gråtande 4åringen medans 1åringen klampade runt i blåplastskoskydd på avdelningen. Påklädda men ingen sko skulle jag försöka bära pojk och dyblöt overall och en 1 åring som ej ville gå. Jäklar vilken svettig Ingela som kom fram till parkeringen på parkeringen!
En bulla och banan och dryck i flaska lindrade smärtan ... (Tillsammans med alvedon ) och spel på plattan.
Ebbe ville också ha foto på sin fot...hahaaa...Jag skulle knäppa kort för att sända till mamman. Efter en stund blev allt bättre och 1 åringen tog en powernap samtidigt som jag och Liam lekte.
Bil-lek och bakning med playdo lera. Bästa betyg fick jag av honom då mamman kommit för att hämta: -mommo jag sakna däj. -jamen jag är ju här -jamen mamma säger att jag ska åka hem... -jamen mamma å pappa saknar ju dej oxå,sin Liam.sa jag. -men inte jag...Jag vill va med dig mommo...Jag saknar bara dig. Lillhjärtat <3 vad jag älskar dessa ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela