diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Medicinklant

Publicerad 2018-12-11 04:36:53 i Allmänt,

Medicinklantighet. 3 dagar sedan och jag har totalt missat att kortisonet tagit slut både i burk och på recept. Tusan oxå! Jag blir stel som en gammal ladugårdsdörr och det riktigt knarrar i lederna och gör så ont.
Söndag...Tusan... enda att göra är att logga in på 1177, välja rätt mottagning : i detta fall av recept = medicinklinik, där reumatolog ingår. Receptförnyelse. Måndag gick....inget svar , tisdag morgon kom. - Du har ditt recept inom 3-5 dagar.hälsningar syster. T. Jag klarar mig ej utan betapred och testade ta predisol som jag hade kvar istället på tisdag. Funkar dåligt.... Kollade apotekets hemsida då och då genom att kolla på min mobil. Jättelätt att logga in med mobiltbankide'. Hade recept skrivits ut? Kl13 hade recept förnyats.
Så efter att ha haft julgran och tomte framplockning med Saga och Katarina åkte jag kl 16 för att köpa ut kortisonburken. Onsdag morgon börjar jag gå bättre igen...är tanken. För jag kan äta tabletter bara på morgonen ( annars kan man ej sova och kroppen behöver röra sig med kortison i kropp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela