diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Julafton2018

Publicerad 2018-12-24 04:43:00 i Allmänt,

lAll matlagning nför julaftonen blev fixad av mig från kl 7.30 - 10. Rörosten blev gjord i veckan som varit liksom bakning. Men absolut ingen stress. Mathandlingen avklarades på en timme i näst intill folktom matbutik, det blir så när man väljer att handla kl. 20. Tredje året i rad jag väljer att göra så. Endast den billiga laxen var slut . Ingen hets. Ingen stress. Julklappsinköpen som jag älskar att göra blev också inköpt utan hets. Jag tror banne mig att jag vill begravas i ett litet paket....paket är ju så jäkla kul! Både ge och få! Jag har nu legat vaken en timme. Att vakna kl.3.30 en julafton utan att vara barn själv anser jag var helt onödigt. Varför kan jag ej sova? Vi gick ju och lade oss vid 00tiden! Jag kan ju för tusan inte starta elvispen nu? Silltårtan, ägghalvorna, mimosan och de små andra förberedelserna med findukning åså, behövs ej göras nu! Så sov Ingela! Sov! Irritation över att maken själv spoljerat julklapp genom att själv handlat det Han önskat genom att skicka efter genom andra ~har gjort mig irriterad så det är möjligen irrokänslor som håller mig vaken.... kanske det.... eller Skelletkramperna jag har....eller att höftparti värker massa... dax för sprutan ingen? Jo det är det, men att ta Humira med kladdigt svårläst sår är INTE optimalt! Ätit penicillin en vecka nu och vädret har försvunnit men det kommer vätska från dränage som gör såret svårläst och bränner hål på mitt skinn pga. Fukt. Fast jag halvbor i dusch och byter omslag MINST 8 ggr /dag. Suck. HUMIRA Uppehåll vore bäst men då kommer jag ej kunna röra mig. Och det vill man ju kunna göra. Helst i alla helger som skall firas. Godjul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela