diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Lite bloggande

Publicerad 2018-08-09 23:23:29 i Allmänt,

Det blir mindre och mindre av mitt bloggande just nu. Livet går liksom bara "för runt" och det är samma samma oftast i mina biverkningar och sjukdomar. Nytt är att jag tar en Ipren +tradolan tillsammans med Glivec varje kväll. Ipren är känd för att lindra skelettsmärta mer än alvedon. Ipren är inte så nyttig att äta mycket av (leverskador) när man äter mina andra mediciner så därför har detta ej rekomenderats tidigare av lilla leukemidoktorn. Jag tycker att det blivit lite lindring faktiskt. Inte alls bra men bättre. Jag har även fått knapra en pencilinkur för såret. Det är mindre var men ack så stort och västländer. Inte blir det bättre av den exotiska värme, hettan vi har. Luftfuktighet och 27° . Jag svettas som värsta klimakteriekärring. Så jobbigt. Skall väl bli opererad snart men nu är det semestertider . Jag har umgåtts mycket med mina ungar. Det finns inge bättre och roligare saker än det. Jag älskar det verkligen. I helgen skall grabbarna bo här i 4 dagar då föräldrarna äntligen kan få åka på egen semestertripp. Kroppen min kommer att hålla bättre genom att jag får barnvaktshjälp . Jag har oxå planerat inköp och städat så jag behöver endast leka. Ja kanske laga mat och så...men mest leka. Hoppas på sol i morgon så vi kan åka och bada. Denna sommar har verkligen gett sol och bad. Hemskt med förstörda uttorkade skördar och skogsbränder i Sverige men ändå härligt för min onda kropp. Jag får så mycket mindre smärta i värme än kyla. Skulle gärna ha 8 månaders sommar 1 månad höst, 1 månad vår och resten vinter med härlig jul. Men så får man ju inte bestämma utan nu snart går vi in i mörkare och mörkare tid =usch Hemska tanke. Lång vinter...usch. Jag hoppas verkligen att vi kan förlänga sommaren på ett eller annat sätt. Nu ligger jag och fryser om fötterna men svettas om huvudet. Detta beror på fläkten som vi gasar på i värsta snurr i vårt sovrum. Nu skall jag försöka somna så det blir morgon snart....Skall ju få leka med älka mina barnbarn imorgon Love it

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela