diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Imunativsjukdom

Publicerad 2018-04-26 22:03:48 i Allmänt,

Jag har bidrag för tandvårdundersökning och förbyggandetandvård. 700kr / halvår . Det är inte många med imunativa sjukdomar som vet om detta. Tyvärr. Jag tror tex. Att reumatolog eller hematologtidningar eller grupper skulle behöva sprida kunskap om detta. För sjukhusetspersonal har ej berättat för mig utan det är min tandläkare som fixat detta åt mig. Hon är jätte proffsig och en tjej precis i minsmak. Idag asgarvar vi åt massa gemensamma skämt och vi slänger käft precis som vi var privata vänner. Hon fixade så dagens kostnad endast blev 20kronor för mig att betala. 20 kronor! Snacka om billig tandvård. Jag skämtade om att alla skulle behöva en släng av leukemi. Hon kontrade med - nej men en släng av Beschtrew. Chrons. Ale. Eller varför inte någon annan reumatism räcker ju. Jag är nöjd och nu skall jag komma till tandhygenist i juli. Då är det nytt halvår och nytt bidrag. Jag har jättefina tänder. Aldrig haft tandfickor. Jag har bara lite tandsten på oåtkomliga ställen mellan mina sneda tänder. Så en liten putsning behövs. Vilken tur att jag har imunsjukdommar. Det blir ju så billig tandvård då **skämtar. Varför vi har Detta? Jo därför det är farligt att få tandköttsinflammationer. Detta leder till tandlossning mycket fortare för sådana som mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela