diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Huvudet mot skåp

Publicerad 2019-01-18 08:49:01 i Allmänt,

Diskat och sorterar "loppisfyndkartonger" .Vissa grejer passar perfekt i vår lilla husvagn och vissa saker pulades in i skåpen hemma. Grejat med detta i en timme nu och det är skoj att göra lite när kroppen ej orkar göra mycket. Det blir ergonomiska ställningar. Varvar med att sitta ,ha ett knä på en stol när jag står eller vilar pannan mot överskåp när jag står och diskar . Försöker byta ställning ofta allt för att höfterna ej ska låsa sig. Nu ser bänkarna i köket ut som jag ska flytta ut eller in :-) Det är saker jag ej behöver utan skall skänka bort till ungar, vän eller till Erikshjälpen. Så ungarna skall få komma hit å ta. Det kanske sker i helgen eller så att de dyker upp. Jag har varit bortskämd i några år nu med att haft föräldralediga ungar att umgås med på vardagarna . Men det är slut på det nu då alla de små blitt dagisbarn med heltidsarbetade föräldrar. Tråkigt tycker jag ;-) Varit bortskämd med att ha haft saker att göra med andra under veckorna. Jag får såklart hämta de små som sällskap men när kroppen är så här dålig (som den är just nu) orkar jag ej....Eller kan ej är mer rätt konstaterande. Det är ju svårt att bara röra sig och gå själv just nu.suck. Jag hade plan på att ta Humira sprutan nästa vecka pga. Då skulle intervallen bli bra när vi ska till thailand. Det är ju lite bök med kylvaror på ö utan bra strömtillgång. Men nu orkade jag inge mer!! Så mitt i stöket tröck jag in den lilla nålen i fläskvalken. Hoppas nu på snabb återkomst till bättre kropp. Vill ned på vanliga 4-5 på smärtskalan istället som nu 8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela