diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

En jättebra rolig helg

Publicerad 2019-01-13 08:38:00 i Allmänt,

En långhelg blev det bara för att maken blev ledig på fredagen. Stormen Jan har svept över oss i några dagar . Vi tog en god frukost,sedan åkte vi runt på bilhallar för att se på lite bilar. I höstas då jag var på däckfirma för att skifta däck: - Detta är sista säsongen ni kan åka på dessa däck ,ni måste köpa nytt. -jaha, så jag...jag måste köpa ny bil alltså? -Nej däck... -jamen då måste jag börja se mig för efter ny bil då...? -Nej du missförstår nog... bildäcken måste bytas. -Ja jag får säga det till maken då... ny bil måste vi ha.
Så nu har vi köpt däck...fastsatta på ny bil :-D Så kul att få köpa så pass ny så det t.o.m är nybilsgaranti jättelänge. Det har jag aldrig fått uppleva förrut!
Efter bilköp så åkte vi med hämtköpmat till svågern på besök. Sicken tur vi hade! FÖR där var 1 månaders gudson-bebis på besök OCH jag fick mata den lilla vackra flinande bebisen. Vilken lycka!
Vi hann även med en snabb timmes besök hos småpojkarna. Lite lek å kramar och sedan vid hemfärden så gick Ebbe 1 1/2år å hämtade sina skor kröp upp i min famn och höll sig fast. Vinkande åt sin mor & får och nickade precis som alla skulle fatta = ~~hejdå jag ska med mormor och morfar nu! Sådetså! Lillplutt! Första gången detta händer med honom så det skär i hjärtat att ej ta honom med... Vi var ju uppbokade för att gå ut i stadens nöjesliv. Så vi åkte hem tog något gott att dricka
Sedan åt vi på resturang med vänner och fortsatte i stadens barliv. EN JÄTTESKOJ dag, kväll ja helg har vi fått haft och ändå är inte den slut= En hel söndag kvar då jag hoppas på som mitt horoskop säger för dagen:
Överdrivet?? Inget kan väl bli överdrivet i lekar? Jag hoppas ungar kommer hit idag då vi skall pyssla på Ute med bil, garage och ved eller bara för pulka åkning. Överdrivet?? Näe jag har driv att vara överlycklig. TACK FÖR ATT JAG FÅR LEVA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela