diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Reflektion på mitt liv just nu

Publicerad 2019-02-01 05:28:00 i Allmänt,

Pekfingermetod för att knappa ned ord. Inte kunna resa sig upp ur soffan eller från än stol utan att få svimmkänsla av smärta. Känna sig behövd och bara en börda. ***************************************************************************************** HUR SKA JAG KUNNA FÅ LÄTTARE TANKAR? För många år sedan var det en bekant som fråga: - men vad gör du hela dagarna i ditt liv, utan ett arbete? Jag fick förklara att jag lärt mig ruta in mitt liv för att orka leva med vardagsjobb. Nu kan jag inte ens göra " mitt inrutade sjukpensionärsliv" DET SUGER=som tonåringar säger om skitsaker. Jag känner mig värdelös med denna arm i gips. Och min blåslagna kropp. När jag ej klarar av att göra vårt hushållsgöromål eller kunna hjälpa till med barn och barnbarns vardagsysslor, då har jag nått botten på värdelös människa. Nu är jag totalt värdelös och skulle helt klart klassas som bortglömd. Jag fick kallelse till ortoped överläkaren igår med brev. PRECIS SSAMMA DAG OCH TID SOM MIN KIRURGDAGTIDS-OPERATION. Usch vad mycket skit man kan få på min kropp....fast så kan jag ju ej skriva! Operation och koll av gipsning skall väl göra mitt liv mindre värdelös,bortglömd plump? Eller klump? Reflektionen av mitt liv nu:deppande-smärtande-obrukbar-oönskad-ivägen-till besvär

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela