diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

gips å sår det är jag mår

Publicerad 2019-02-10 06:55:03 i Allmänt,

Två veckor har gått sedan olyckan i trappen. Jag har känt mig väldigt blåslagen och det är inte endast innanför gipsade armen det gjort ont på min kropp. Det är ju oftast så. Skador som syns i plåster och paket är värst,anser de som ser mig. Men så är det inte . Min vänstra handled är även den skadad och nu efter 2 veckors extra arbete har den börjat värka ännu mera och en konstig röd/blå färg har framträtt ovan handled. Min operation av fisteln i tisdags har ju såklart förvärrat min situation att göra saker. Att behöva duscha efter varje toalettbesök....är inte lätt med gipsad arm . I onsdags tog jag av gipset för att se om jag klarade mig utan
INTE SKÖNT KAN JAG LOVA. Armen är såklart blå men det jag märkte mest var hur liten och smal den var. Ingen vattensvullnad alls. Det gick ej att vara utan gips. Gjorde för ont. Så vi plockade på dig igen,men efter att få duscha av den....så skönt. Veckorna har varit jättetråkig. Att inte kunna göra nått pga smärta och gips har varit skit - PÅ ren svenska. Svärmor,ungar och maken har servat mig med lunch och middag, resten av dagens tid har jag kollat på tv. TUR att vi har bra kanaler och appar så tiden gått. Jag har försökt dammsuga lite, kastat in tvätt i maskin odyl. lätta göromål men jag har hamnat väldigt fort i hopkrupet soffhörn. Jag har fått korta besök av ungarna, då jag tjatat efter deras energi.Saknar dem hela tiden! Men det är ju såklart svårt att besöka mig, Då mina alla älsklingar jobbar och går på dagis.Jag älskar verkligen alla mina hjärtan!
*fotot taget av Viktoria deBeau. Idag blir nog dagen likt andra dagar de senaste veckorna. Förrutom att dottern och svågern skall hjälpa oss skotta av carportenstak. OCH JAG FÅR TRÄFFA BARN. Vi har blötsnö 30 cm. nu. jag skulle gärna lekt ute i detta vita landskap. Jag Ha jätteont i köttsåret, som har gjort lika ont som de första operationerna. Det var jag EJ beredd på. då 4de operationen var ju så mild. Försöker peppa mig med tanken om att ALDRIG mer behöva operera detta! På måndag skall jag på återbesök på ortoped, På tisdag skall hematologprover tas kl8 för att sändas till karolinska. Jag skall på halvårskontroll för leukemin 1 mars och då måste dessa prover vara klar analyserade, tar ca. 3 veckor för sådant provsvar. Jag måste även beställa nya recept för mediciner. Måste se över intyg för dessa också inför utomlandsresan som vi SKA komma iväg på den 15 Mars - 1 April. Som tur är ju att olyckans-skador och operationensläkning (som brukar vara 3 veckors sjukskrivning för)) Ska vara JÄTTEBRA och inte alls kännbart då. ELLER HUR?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela