diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Ändrad Hematologtid

Publicerad 2019-02-19 19:51:00 i Allmänt,

Fick hem ny kallelse för halvårsgenomgången. Men se DÅ kan jag inte komma. För DÅ är vi i Thailand. Så imorgon måste jag ringa mottagningen för att se över tidigare tid. Det är underligt att just Hema-mottagningen inte har meddelande låda på 1177.se Alla andra mottagningar och min hälsocentral har detta. Det är ju så mycket enklare att sända ett mess än passa en telefontid (som ofta blir full av samtal innan man får svar) Det blir ju en ekonomisk vinning om sjuksyster slipper babbla i telefon. Finns många ekonomiska vinningar jag kommit på som landstingen kunde spara på OM de bara kunde tänka i nya banor. Fast landstinget är så otroligt motsträvig för förnyelse. Enda förnyelsen är väl personal neddragningar , stackare. Jag går nu som en gravid anka i storlek som en elefant. Skulle man göra en tecknad film av mig så skulle folk skratta åt min gång! Det är smärtsamt skellet, smärtsamma leder,smärtsamma muskler och på detta blåmärken som fortfarande lyser som blaffor på min kropp sedan jag ramlade i trappan. Jag har ju fått vara utan Humirasprutan pga. Läkning av operationsår så därför löper reumatismen amok. Idag stod jag ej ut längre= Jag tog sprutan! Så nu hoppas jag att mitt smärtsamma leukemiskelett får mindre ont då AS lindras i symptom. Tar väl ca två veckor innan lite lindring och då tar jag nästa spruta och efter ytterligare 1 vecka skall lindring kännas markant / HOPPAS JAG. Det blir iallafall bra med sprutintervallerna inför resan. Jag behöver bara ta med 1 spruta till första veckan där nere. Det är bra för 3dje veckans boende har sämre kylskåp då elen ej är så bra på den ön. Idag har jag varit på Ikea för inköp till min nya walkin-skrubb. Jag skulle vilja vara friskare i kropp så JAG kunde utföra jobb. Men det är bara gilla läget. Min numera ogipsade arm kan ej lyfta ännu. Så jag hoppas kunna få peka åt annan arbetare. Arbetsledare heter det va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela