diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Skov

Publicerad 2018-09-03 05:44:05 i Allmänt,

Har nu förhoppningsvis genomlidit ett skov på många dagar. Handikappade och ledsamt. Igår tyckte jag det vänt och jag kunde i sakta pensionärsnabbhet fixa lite inne och ute. Skurade golv efter makens dammsugning, hängde tvätt efter maskinerna jobb, plockade undan sommarens blommlådor mm...från brokvist och altan och maken fick bära undan. Sonen kom hem och körde röjsåg runt hela gården så Jonas kunde gå runt och kratta och frakta bort allt. Så skönt att få jobb gjort( och detta utan min arbetskraft ;) Vi åkte på en luncmidd (föda mellan lunch och middag=ett mål om dagen :-D Hade fått ett presentkort på min födelsedag av systerdotterns som köpt en egen resturang. Jonas skjutsa även runt mig på gårdsloppisar. Jag tjänade lite fynd åt sonhustrun. Det blev alltså en bättre helg än jag trodde på lördagen. Då bokstavligttalat drog jag täcket över huvudet HELA dagen. Jag har ökat på kalciumintag och börjat äta magnesium igen, med resultat MÅNGA toalettbesök i panik. Kanske det hjälper mot muskelkramerna? Hoppas.... Jag har ej känt några inatt iallafall. Kroppen lade av totalt i lördags och då smyger Depp på min kropp. Jättejobbigt. Så jag är jätteglad att FÖRHOPPNINGSVIS levt igenom ett skov, igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela