diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Operation på torsdag

Publicerad 2018-09-29 08:13:25 i Allmänt,

Nu är det dax. Första operationen av många många skall ske på torsdag. Sökning och sedan vakna till jävulskt smärta. Usch! Jag vet ju nu vad jag ska gå igenom då jag gjort det 3 gånger förrut. Smärta som kommer göra mig till en gråtande, kvidande kärring som ej kan sitta, gå stå,ligga utan att vilja skrika. Fick narkotikapreparat sist men jag tyckte inte om dem. Blev ju totalt dum i huvudet av dem. Så det är väl bara att bita ihop och spola hårdstråle i gropen som skall hållas öppen flera veckor med sakta läkande för att sedan göra om procedur om ca 6 veckor ...å om 6 veckor därefter och...?...?... Det är jättesvårt att peppa sig själv och jag hatar bli så handikappad och ömkliga. Jag hoppas att inte Humiran jag tog i veckan kommer ställa till för läkningen. De hade ju tänkt informera långt före operation om ev. Sprutstopp, men nu dök kallelsen bara upp så det är väl bara gilla läget. Det står i info .att typ diklofenak, Ipren,Voltaren odyl. EJ får intas 1 vecka före operation. Jag tog sprutan Humira på tisdagen...å skall opereras nästkommande torsdag... blir starkare då Humira verkar minst 14 dagar men är i omlopp 1 månad. Surt så räven efter att slukat rönnbären. Jag skall visst få äta de andra medicinerna (förutom vattendrivande samma dag) Så jag hoppas att inte kortisonet ställer till det oxå. Men annars så ska jag peppa mig till: Fasiken vad bra att abcess skall försvinna! Då kanske jag är läkt till mars månad. Hoppas det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela