diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Kalcium & Magnecium

Publicerad 2018-09-07 00:36:00 i Allmänt,

Nu har jag ökat på dosen av kalcium och börjat äta magnesium igen. Har hållit på nära på en vecka nu och märker resultat. Kramperna under dagtid har avtagit och idag har jag inte haft en enda , någonstans. Så skönt. Just dessa två mineraler är två ämnen som "äts" av Leukemimedicinen som biverkan. Det är ju inte bra att just jag opererat bort bisköldkörtlar som tillverkar kalcium till kroppen. Jag går väldigt dåligt och är otroligt stel i ländrygg och höfter. Så reumatiska nedbrytningen är hög just nu, så kallat skov. Jag försöker vara i rörelse så mycket som möjligt men det tar emot då smärtan ökas för varje steg. Idag har jag gjort några ärenden på butik och även umgåtts med son och sondottern på Ikea. Det har aldrig hänt förrut! Så det var en rolig stund och jag fick hjälp att tänka och planera kommande önskeprojekt= en walkincloset.
Vi hann även smaska lunch tillsammans. Eftermiddagen gick åt att vänta på göråmål som inte behövdes göras tillslut. Så irriterande då missförstånd uppstår och jag blev bunden hemma i "tråkhuset" DÅ jag hade kunnat vara borta HELA dagen utan behöva bry sig i hundvakt. Jag blir så irriterad på att ha tråkigt. Dag ur och dag in i vårt hus. Jag är glad dom dagar barnen umgås med mig. Då jag kan känna mig lite nyttig också, men att vara hemma jämt blir så uttröttande för hjärnan. Jag ser ju nästan aldrig folk. I morgon skall jag banne mig göra nått annat än vara hemma. Ja det förstås...på kvällen skall vi på fest. Det skall bli kul! Men som vanligt.....Jag lär väl måsta köra....typiskt. ~hon som ändå bara smuttar på några vinglas eller någon öl...onödigt...Då få du köra...å hämta...å skjutsa...SUCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela