diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Operationsmorgon

Publicerad 2018-10-04 08:04:00 i Allmänt,

Vaknar 7.30 för då får jag dricka kaffe och vatten. Två timmar före sjukhustid går det bra, men oj vad jag vill äta också ~men icke! Nu är det dax att sövas å läggas i IGEN! Denna 4de operation gruvar jag mer än annars. Vet ju vilken jäkla smärta och obehag jag kommer känna i flera veckor. Jag mår dåligt psykiskt av att inte kunna vara med barn och barnbarn som jag önskar. Inte kunna hjälpa dem så mycket som min diagnoskropp tillåter. Jag blir ledsen av den tanken. Faan! Vad jag ä' less på min kropp! Får bara se om inte jag kommer bli hemskickad. Då mitt blödningsöga inte är vackert ännu. Jag får hoppas att det ej sätter käppar i hjulet....vill ju att det skall rulla fort nu...var 6-8de vecka skall ny operation ske. Har jag tur är jag helt utan absess i Mars. Igår bjöd jag hit ungarna för lek och mat. Jag behövde tänka kärleksenergi. Den medicinen är bäst!
Jag fick även kuckelemuckmedicin av dottern och dotterdottern. Båda har tänkt lika och köpt ostchips,choklad och gotta åt mig för kommande " tycksynd om mig dagar i soffan" Dessa dagar kommer och då vill jag ej vara med någon oftast(bara dem jag själv ringt in för korta sällskap) Liam hämtade jag upp efter hans dagislunch. Det blir oftast han som blir åsidosatt då vi har alla barn här. De mindre behöver ju oftast kollas mer,bäras,bytas på mm... så han som är stor och duktig får vänta. Därför ville jag leka själv med killen. Vi hann mycket. Före han kom hade jag gjort en Älgköttgryta...lite stor...
Spela spel,bygga djurpark med ambulansfärd,duka till middag
Liam vek servetterna och plockade blommor. Måla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela