diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Nackspärr from Hell

Publicerad 2018-10-10 02:32:00 i Allmänt,

Ligger vaken 3dje natten i rad nu. Har sovit intervaller på 15 -30 minuter med långa vakenstunder mellan. Varje rörelse vill få mig att skrika. En gynstol med huvudet i vinkel så slang hjälpte mig andas under bedövning för en vecka har gett mig en nackspärr (På fel sida från wipplasch skadan) igår ringde jag naprapat för att få hjälp. -Oj.. Jaha...Ja en sådan låsning har jag haft förrut...Oj har du leukemi...Ja då får jag EJ behandla dig med komressioner...Ja det är så...men massage kan jag göra.... Faan vad trött jag blir! Riktigt trött! Att gapa gör till och med ont. Är det universium som säger åt mig sluta prata,skratta å ät! Helt klart en vink om "gå å dö för helvete"" Jag har nu gjort dusch nr 2 på denna natt (gick till sängs kl 21.30) Klockan 2.26 och jag skulle vilja avsluta försök till nattsömn. Men vad skall jag då göra? Har svårt att sitta pga. Hålet (läkningsprosessen har nu gjort så svullnad uppstått kring operationsåret= babianarsele) Jag vill inte gärna röra mig stående då varje rörelse får mig att skrika av nacksmärtan. Höfterna som gör ont av Beschtrews mår ej bra av att ligga då rörelse är bättre för att ej bli stel,men vad att göra?? Pest kolera...pest kolera....Ja just ja..det blir....spanska sjukan...eller ebola... Så! Nu fick jag till sista meningen = Ingela! Sluta schopa dig! Det finns dom som har/haft det värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela