diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Går bra det här

Publicerad 2018-10-06 06:18:00 i Allmänt,

Senaste operationen har varit den lättaste att efterleva de två dagar som följts. Hoppas att det ej blir bakslag( i ordagrant betydelse ;-) Jag har mest varit i horintaltläge men har även suttit upp för att äta. Har inte velat gått så mycket men det hoppas jag på blir ändring idag. Svårt bara att inte frysa ute då byxbeklädnad ej är det jag vill tvinga på mig. Sladdrig klänning och värmefilt blir svårt att gå på promenad med....Har ingen så lång skarvsladd...eller varför inte...ett diselagregat på skottkärra = sicken bra idé! Bara att plugga i och gå 😉🤣🤣😂 Jag åt morfin igår och tror det gjorde mycket för smärtlindringen. Skall försöka strunta med det idag. Det är dumt att äta dem pga. Förstoppningbiverkan (och jag ska nog klara mig med mina vanliga tramadol) Kroppen blir för stel av att ligga mycket så det är ju inte så bra. Wipplaschnacken mår sämst. Att haft en operation liggande i gynstol harej gynnat nacken heller. Idag skall jag börja äta vattendrivande igen. Händerna är som dasslock. Blir så här av min leukemimedicin. Så nu skall jag försöka dricka massor ...äta päron....och röra på mig och sedan skrika då min mage vill sätta igång. Inte skönt med hål bredvid urgröpande hål kan jag lova! Även om hålet är kl 9 på skinkan en bit ifrån. Jag är glad att humirasprutorna för beschtrewsen kom precis i mellan intervall av operationsdag. På så sett kanske inte den försvårar snabbläkning och ev. Infektion som min kropp gärna gör pga. Mina imunativa sjukdomar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela