diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Pca prov igen...som dött

Publicerad 2018-11-23 02:31:00 i Allmänt,

Kallad för pca bhr prov 3dje gången på en månad. Nu blev jag orolig. Detta görs numera 1 gång /halvår. Jag ringde min sjuksyster på Hematologen - Hej, hur mår jag? - va..vadå? Vad menar du Ingela? Jag förklarade oron att blivit kallad ytterligare en gång. Har mina värden ökat? Har ju ej fått provsvar efter de andra två blodprovstagningarna. Hon förklarade att postnord strulat och glömt leverera till karolinska eller Umeå inom de 4 -6 timmar som krävs. Då dör provet. Det är viktigt att provet tas innan kl.9.30 ,detta hade jag gjort med marginal. Så igår åkte jag först och storhandla kl7.
Sedan åkte jag på sjukhuset, tryckte på akut-väntlapp- knappen. *Fick ändå sitta 25minuter innan jag kom in. Förstår faktiskt ej varför det är så lite personal på lab? Och varför i hela friden måste all personal där ta fikarast SAMTIDIGT? Bli totalt stopp och väntrum fullt. Det var säker två timmars kö denna dag på vanlig väntlappkö. Efter sjukhuset åkte jag hem för bilvård. Backade ut Terex hjullastare ur garage så jag fick plats med bilen. Det var -12° och fuktigt väder ute så det var mycket skönare att dammsuga inomhus. Katarina passade oxå på att göra sin bil ren så då lekte Saga & jag ( och en stund även Hennes vän Sandra) inomhus i lekrummet i vårt hus. Sedan på eftermiddagen började jag få frossa och sjukdomskänslan. Det är troligen måndagens planerade Humira-sprut tagning som gör sig påmind. Ingen feber men huttrig och smärtfylld. En latemans middag blev det idag. Risgrynsgröttub till mej och pölsatub med microkokade pärer till maken. Middag i tvsoffans värme och en tidig kvällning. Så blev min torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela