diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Helgtripp

Publicerad 2018-11-03 06:04:00 i Allmänt,

Idag är det dax att äntligen göra något kul med massa vänner igen. Vi skall åka till Sollefteå för att bo på spahotell och se Larsvegastrio ikväll. Jag skall stålsätta mig för att verkligen orka sitta,dansa,skratta eller bara umgås. Jag har ju som sagts ; varit dåligare i kroppen en längre tid nu och det har satt sig på orken. Jag har dragit mig för att ta kontakt och hälsa på hos folk. Jättetråkigt och synd! För jag vet ju vad jag gillar att skratta,fast då kroppen bränns fån skelletet till hud och hjärnan lagt ned sig i "dumfas" blir det mer ansträngande att försöka göra något än att gotta in sig på nysoffan under värmefilt med min älskade (och ootrooliigt snygga man ;-) som sällskap för att se på våra älskade deckarserier. Jag skulle helst vilja gå på shower,dricka drinkar och umgås med våra fina vänner på dagtid . Jag är ju så himlans kvälls-slut numera (och inte hjälper vintertiden med mörker från kl 16 till!) MEN idag är det dax ! Ha skoj med åtta fina roliga vänner under en helg! Äntligen ska vi få ha skoj! Dottern med sin fina familj skall bo i vårt hus så Franska bulldogen får sällskap. Det känns så skönt också att veta att huset ej står tomt när jag nu skriver på blogg att vi skall vara borta. *Så tjuvar= ni vet nu att min starka brottningskunniga (hon som tränade för att bli arbetande inom räddningtjänsten genom att bära sin kille i brandmansgrepp;-) superdotter finns här ,så ni behöver ej göra er besvär (Finns förresten inget värdefullt att stjäla heller för jag är fattigpensionär :-D
Jag har fått kallelse för hematologprover som skall göras igen. Dessa prover MÅSTE tas på morgonen. Visst måste jag räknas som akutprovtagare då? En sådan som får ta nummerlapp för snabbfil? Det jag menar är= Man får vänta upp till två timmar ibland på sjukhusets provtagningcentral. Enormt mycket folk går dit på morgonen, verkar som ALLA fått liknande provtagningar som jag....eller?... Nej just ja! Pensionärer heter det....de kan INTE vänta tills en eftermiddag...De har sååå mycket att stå i * Ingela säger som dottern har på sin önskelista = ett pensionärsland skulle behövas ...Hahaaa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela