diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Bak och knäpp

Publicerad 2018-11-11 08:30:00 i Allmänt,

Sitter och kollar på kakan som gräddas i ugnen. Jag har en tendens att bränna bröd när jag bakar då detta görande inte är min favoritsyssla, men jag kan. Jag klev upp alldeles för tidigt egentligen. Men känns kroppen smärtsam : 7 på skala 1-10 och jag måste duscha operationsår är det lika bra att stiga upp fast klockan är sex på en söndag. Idag är det partydag. Saga har 1års kalas och före detta skall svärfar o h min älskade man få firas lite på farsdag. Jag struntade baka en tårta utan gjorde en kaka bara så inte sockerruset byggs på ännu mera av allt partybröd. Sprutan skall tagas idag. Känns verkligen att Humira behövs i min kropp. Jag känner mig sjuk, gåshud och feberkänning med frossa. Kroppen blir mycket stelare och bäcken med ländryggen smärtar så mycket mer. Jag är otroligt mycket vattenfylld i kroppen och händer och fötter hettar. Känns OCH syns hur värmeröd de är. Folk fattar nog inte hur jävulskt jobbigt det är att ha smärta precis jämt precis på hela ens kropp. Jag får ofta höra : -jamen vad är det då då?? Har du tagit sprutan nu?? -Vad har du gjort för kroppsligt jobb då då?? - Har du gjort något särskilt?? -men värdena för kml är ju bra! Varför är smärtan så då då?? I skelletet?? Man kan väl inte känna skelletet?? JOOOHO DET KAN MAN! jag vet. Och smärtan gör mig trött och dum. Orkar ibland inte tänka. Pratet blir helt fel och jag glömmer saker jättelätt. Sifferminne har jag jämt varit dålig på men nu är minnet noll på dessa. Mest tycker jag det är jobbigt då jag inte minns vanliga ord som jag vill ha sagts. Kan vara vardagsord som skötbord, mazarin, biltvätt, kartong ...ja alltså vad som helst... Jag har sett mig själv stanna i tanken mitt i samtal och bena fram annat ord...kartong blev låda... Biltvätt blev...oj behöver åka in i spridning av bil... Jag säger konstiga sammansatta ord och detta irriterar mig något jävulskt . Då är det skönt att ett förklarande ord finns: fatigue Det betyder cancertrött. Googl'a på detta och läs så kanske ni förstår. Förstår att jag inte är Knäpp utan verkligen anstränger mig för att kunna prata. Så idag skall jag prata med många fina människor jag älskar. Det är ju bättre att umgås många för då kan jag även lyssna vänta innan tål kommer fram ur dumhjärnan. (Men dum har väl även varit innan...fast nu förstärks knäppskallen;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela