diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Vad har du gjort då?

Publicerad 2018-05-11 07:30:00 i Allmänt,

Det är oftast med välmening som folk ställer frågan - Vad har du gjort då? När jag har ondare i kroppen nån dag. (Eller att det syns mer att jag har ont) Ofta svarar jag: - ja jag städa igår...tapetserar... Eller något annat "kroppsligt" utfört jobb. Jag svarar näst intill aldrig så här: Det är inte bara värk som kommer från sådant. Jag har ont jämt. Jag har leukemi. Det gör ont. Oftast pratar vi inte alls om mina smärtor och det är bra. För usch för att jämt höra mig klaga. Tycker synd om maken som får höra mig varje kväll , jämra mig när allt blir värre timmar efter Glivec (inatimb) intag. Jag finner tröst av att läsa om likasinnade på Facebook grupp. De är från Amerika eller England så jag läser allt på engelska. Tänkte delge lite hur det kan se ut så jag har skärmdumpar kort och därefter gjort medlemmarna anonyma på bild & namn. Så ni får se hur ett litet utdrag ser ut från sidorna jag finner tröst från.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela