diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Morsdag 2018

Publicerad 2018-05-28 02:23:00 i Allmänt,

Morsdag 2018 första året efter min mammas död som jag inte känt vånda för att fira. Jag saknar såklart mamma någe-så-jävulskt, men mina barnbarn fyller mitt hjärta med sådan kärlek så jag tänker inte sorgligt lika mycket.
Startade morgonen med att ligga och vänta att Säga 6månader skulle vakna. Hon sov från 19.30 - 04.30 då välling gjordes och sedan somnade hon om till 8.30! 13 timmar SOV tösen. Hon trivdes i sin pappas gamla bebissäng hos farmor & farfar. Ca.13 tiden kom resten av familjeskarorna. Alla hade varit ute på galej och maken fick idga dagstaxi för att hämta smörgåstårta och chokladtårta och okördugliga vuxna barn.
Vi umgicks på altanen och surrade. Karlarna hann laga släpvagn och jag hjälpte till med småfolket.
Jag hann även få en hund till att bli orolig.Vår fralla. Hon blir så konstig när jag packar resväska. Hon har väl lärt sig att när detta görs försvinner matte. Jag planerade i huvudet så morgonen imorgon blir smidig då vi skall åka iväg på några dagars bilsemester mot /från kolmårdenstopp några dagar. Till middag blev jag och svärmor bjudna på middag på Galtströms resturang. En härlig middagsbuffe i kvällssolen gjorde denna morsdagshelg ännu mysigare. Tack alla för uppvaktningen och TACK min mamma att jag fick ha dig som just Min mamma. Jag saknar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela